Ulkoistettu puhelinvaihde jo 7 vuotta – Analyse2:n asiakastarina

Analyse2 kuvituskuva

Suomalainen ohjelmistoyritys Analyse2 Oyj on luottanut DialOk Communications Finland Oy:n ulkoistettuun puhelinvaihdepalveluun jo seitsemän vuoden ajan.

Analyse2 kehittää edistyneitä analytiikkaratkaisuja päivittäistavarakaupan alalle. Yritys tarjoaa ratkaisuja esimerkiksi kampanjoiden tuloksellisuuden mittaamiseen ja tuotevalikoimien suunnitteluun. Analyse2:n asiakaskuntaan kuuluvat monet tunnetut kuluttajabrändit kuten Sinebrychoff, Saarioinen ja Valio, ja yhteistyötä tehdään myös muissa Pohjoismaissa.

Ulkoistettu puhelinvaihde vie taakan pois yrityksen omilta hartioilta

Yhteistyö Analyse²:n ja DialOkin kanssa alkoi noin seitsemän vuotta sitten kun Analyse²:lla etsittiin kumppania hoitamaan vaihteenhoito ja varmistamaan, että yksikään puhelu ei jää vastaamatta ja tärkeät pyynnöt asiakkailta saadaan tehokkaasti ohjattua oikeille henkilöille.

Ulkoistetun vaihteenhoidon palveluntarjoajaksi valikoitui DialOk.

Ulkoistetun vaihteenhoidon avulla puhelut saadaan yhdistettyä oikeille ihmisille sitomatta yrityksen omia henkilöresursseja. Tämä tuo taloudellisia hyötyjä ja tehokkuutta, kun työntekijät pääsevät keskittymään omiin ydintehtäviinsä.

Yhteistyöhön on oltu tyytyväisiä pitkän asiakkuuden aikana

Ulkoistettu puhelinvaihde on yritykselle myös imagokysymys. Ystävällinen palvelu puhelinvaihteessa ylläpitää positiivista kuvaa yrityksestä. Vaihteenhoidon työntekijät saavat Analyseltä kiitosta.

Analyse2:lle on tärkeää, että puheluita vastaanottamassa on ystävällisiä ja asiakaspalveluhenkisiä ihmisiä. Myös asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä saamaansa palveluun.

Analyse2:lle on tärkeää, että puheluita vastaanottamassa on ystävällisiä ja asiakaspalveluhenkisiä ihmisiä. Myös asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä saamaansa palveluun.

Vaihteenhoidon käyttöliittymä saa kehuja helppoudestaan. Kontaktien pitäminen ajan tasalla järjestelmässä on yksinkertaista. Kun työntekijöiden yhteystiedot muuttuvat, ne voidaan helposti ja nopeasti käydä päivittämässä tietokantaan.

CSM-tiimi mahdollistaa toimivan vaihdepalvelun

Analyse2:lla ollaan erityisen tyytyväisiä Customer Success Manager-tiimin palveluun. CSM-tiimin tehtävänä on toimia asiakkaiden yhteyshenkilöinä, mahdollistaa asiakkuuden onnistuminen ja olla mukana palvelun ulkoistamisprosessissa kaikissa vaiheissa.

DialOkin asiakaspalvelijat saavat runsaasti kiitoksia erinomaisesta tavoitettavuudesta sekä aktiivisuudesta asiakkaan suuntaan.

Analyse² asiakkuudesta vastaava Eveliina Santahuhta pitää säännöllisesti yhteyttä ja on helposti asiakkaan tavoitettavissa, mikäli mitään kysymyksiä herää. Asiakasvastaavan oma-aloitteisuus sekä hyvä palveluasenne varmistavat, että Analyse²:lla tiedetään, että heistä pidetään hyvää huolta.

Yhteyttä pidetään säännöllisesti, ja lisäksi Eveliinaan voi olla yhteyttä aina tarvittaessa.

“Asiakkaiden kanssa on tärkeää pitää yhteyttä ja seurata, kuinka palvelu toimii arjessa. Kuulumisten vaihdon lisäksi käydään läpi mahdolliset muutokset asiakkaiden päässä. Esimerkiksi henkilöstön määrän kasvaessa voi olla aiheellista lisätä palveluun integraatio, jolla päivitetään automaattisesti vaihteenhoidon järjestelmä suoraan asiakkaan omaan järjestelmään tehdyillä muutoksilla tai henkilöstön tilatietojen tuominen O365-integraatiolla. Nämä parantavat yrityksen asiakaskokemusta, eivätkä vaadi keneltäkään ylimääräistä työtä”, Santahuhta sanoo.

Molemminpuolinen yhteydenpito on varmistanut sujuvan asiakkuuden jo seitsemän vuoden ajan.

Lue artikkeleita vaihteenhoidosta

Taloudelliset hyödyt

Taloudelliset hyödyt

Puhelinvaihteen ulkoistaminen varmistaa, että jokainen puhelu käsitellään ja et menetä asiakkaita.

Säästät työntekijäkuluissa sekä laiteinvestoinneissa ja omien asiantuntijoiden aika on käytettävissä muuhun.

Tehokkuutta toimintaan

Tehokkuutta toimintaan

Systemaattiset toimintatavat, raportointi, integraatiot ja yhteinen kehitystyö hiovat vaihteen tehokkaaksi ja tavoitteita palvelevaksi kokonaisuudeksi.

Parempi yrityskuva

Parempi yrityskuva

Tavoitettavuus on hyvän asiakaskokemuksen kulmakivi.

Yhtenäiset toimintatavat, asiakkaan liiketoimintaan perehtyminen ja ammattimainen vastauskeskustoimintamme varmistaa, että palvelukokemus on korkea- ja tasalaatuinen.