(Korjattu) Häiriö asiakaspalvelun ja vaihteenhoidon järjestelmissä 16.7.2021

Päivitys 20.7.2021 klo 12:35

Hyvä asiakkaamme,

DialOk:n ja Avacan datacenterkumppanin tietoliikenneverkossa oli vikatilanne torstaina 15.7. klo 12:50 – 15:15 ja perjantaina 16.7. klo 15:00 – 18:28 välisenä aikana.

Torstaina 15.7. ollut vikatilanne vaikutti heikentyneenä äänenlaatuna osaan vastauskeskusten sekä monipuolisen välityksen puheluissa.

Perjantaina 16.7. ollut vikatilanne aiheutti liikenteen estoa vastauskeskusten sekä monipuolisen välityksen puheluissa ja esti kirjautumisen palveluun.

Vikatilanteet johtuivat DNA:lla vioittuneista kuituyhteyksistä joita käytetään kahden datacenterimme välisissä yhteyksissä. Torstaina alkaneen häiriön yhteydessä datacenterkumppanimme siirsi liikenteet saman yhteysnipun sisällä toiselle yhteydelle, joka korjasi tilanteen.

Perjantaina vikatilanne laajeni koko kuitunippuun ja aiheutti liikenteen katkeamisen kaikissa siihen kuuluvissa yhteyksissä.

Koko vikatilanteen ajan haimme omalla toiminnallamme aktiivisesti ratkaisua korjata vika tai ohjata liikenteet vaihtoehtoiselle reitille, mutta tilanne oli niin laajavaikutteinen että meillä ei ollut mahdollisuutta vaikuttaa siihen ennen DNA:n tekemää korjausta.

Käymme tilanteen huolellisesti läpi yhdessä kumppanimme kanssa ja pyrimme kehittämään varmentavia ratkaisuja entisestään paremmiksi ja vikasietoisemmiksi.

Pahoittelemme suuresti tästä aiheutunutta haittaa palveluihimme.

Yhteistyöterveisin,

Dialok Communications Finland Oy


Päivitys: Vika korjattu 16.7. klo 18:30. Vian kesto noin 3,5 h, vaikutus vaihteenhoidon ja asiakaspalvelun puhelujen läpituloon sekä Diccas-kirjautumiseen.

16.7.2021 klo 16:04:

Arvoisa asiakkaamme,

Yrityksellenne tuottamassamme asiakaspalvelussa ja vaihteenhoidossa on havaittu häiriö tänään 16.7.2021 noin klo 15:00 alkaen DialOk:n järjestelmissä ilmenneen vian takia, puhelut eivät tule osittain läpi. Myös vaihteenhoidon puhelinluettelo Diccasissa on ollut kirjautumisongelmia. 

Korjaustoimenpiteet ovat käynnissä ja tiedotamme tilanteen normalisoitumisesta ja vian korjaamisesta. 

Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa. 

Yhteistyöterveisin,

Dialok Communications Finland Oy