Kun yritykset ostavat palveluja, ne odottavat saavansa ensiluokkaista palvelua, jossa ongelmatilanteisiin puututaan nopeasti ja tehokkaasti. Todellisuudessa palveluntarjoajissa on kuitenkin paljon eroja. It- ja asiakaspalveluratkaisujen myyntiin erikoistuneet Kari Aaltonen ja Teemu Henttonen ratkaisevat asiakkaidensa asiakaspalveluun liittyviä pulmia iloisella ja mutkattomalla asenteella Suomen ICT Picte Oy:n riveissä.
Vuonna 2011 perustettu Suomen ICT Picte Oy on DialOk:n kumppani ja jälleenmyyjä. Haastattelimme Aaltosta ja Henttosta siitä, miten ICT Picten ja DialOk:n välinen kumppanuus on toiminut ja miksi yhteistyöllä voidaan tuottaa asiakkaillemme ensiluokkainen asiakaskokemus.
Pienen toimijan kilpailuetu on asiakaskokemus
ICT Picten tiimi on pieni, mutta pienuudesta on asiakkaille usein hyötyä, sillä se mahdollistaa nopean ja henkilökohtaisen palvelun.
”Asiakkaat ovat tykänneet ja meillä on hyvä pysyvyys. Olemme yrittäjiä ja se näkyy siinä, että asiakkaat voivat milloin vain soittaa meille mistä tahansa asiasta. Ongelmatilanteissa emme käske soittamaan helpdeskiin, vaan selvitämme asian yhdessä asiakkaan kanssa”, Aaltonen kertoo.
Ongelmatilanteissa emme käske soittamaan helpdeskiin, vaan selvitämme asian yhdessä asiakkaan kanssa
Moni yritys saattaa ajatella, että mitä isompi palveluntarjoaja, sitä parempi. Tämä ei kuitenkaan aina pidä paikkaansa, sillä suuri talo tuo mukanaan suuren talon ongelmat.
”Kun pitää lähettää asiakaspalvelutiketti, se usein naputellaan johonkin järjestelmään eikä sen ratkeamiseen ehkä saada pitävää aikataulua. Iso palveluntarjoaja on monesti kasvoton, jolta on vaikeaa saada henkilökohtaista palvelua.”
Pienen toimijan asiakkaana asiakas ei joudu kasvottoman asiakaspalvelukoneiston rattaisiin, vaan saa henkilökohtaista palvelua.
Tiedonvaihto Picten ja DialOk:n välillä on nopeaa, ja DialOk:n asiakaspalvelu saa kaksikolta kiitosta sujuvuudestaan. Kun ICT Picten asiakkaat kohtaavat ongelmia, ne saadaan nopeasti selvitettyä yhdessä DialOk:n asiakastuen kanssa.
”Emme halua olla pelkkiä myyjiä”
Henttonen ja Aaltonen painottavat, että ratkaisujen myynnissä tärkeää on asiakkaan liiketoiminnan ymmärrys. Asiakkaille ei haluta myydä ratkaisuja, jotka eivät palvele heidän tarpeitaan.
”Meidän valttimme on asiakaspalvelu. Emme yritä olla pelkkiä myyjiä, vaan haluamme ymmärtää asiakkaamme liiketoimintaa, olla heille yksi työntekijä muiden joukossa ja auttaa kehittämään toimintaa.”
Tunnelma monien asiakkaiden kanssa on iloinen ja mutkaton.
”Välillä tuntuu, etteivät palaverit ole myyntipalavereita lainkaan. Juodaan kahvit ja käydään läpi kuulumiset. Jos kauppaa ei aina synny, niin on ainakin ollut mukava palaveri”, Aaltonen sanoo.
Joustavat sopimusehdot helpottavat ostamista
DialOk:n ja ICT Picten yhteinen toimintamalli ei sido palveluiden käyttäjiä pitkiin määräaikaisiin sopimuksiin, vaan ulkoistetun asiakaspalvelun, vaihteenhoidon tai outboundin voi ottaa käyttöön toistaiseksi voimassa olevilla sopimuksilla.
Aaltonen ja Henttonen kiittelevät joustavuutta.
”Toistaiseksi voimassa olevat sopimukset ovat hieno myyntivaltti. Voimme kertoa, että luotamme tuotteeseen niin paljon, ettei asiakkaita tarvitse sitoa pitkiin määräaikaisiin sopimuskausiin. Jos ratkaisu ei toimi, asiakasta ei pakoteta väkisin pysymään asiakkaana. Tämä antaa asiakkaalle mahdollisuuden kokeilla palvelua pienemmällä kynnyksellä.”
Voimme kertoa, että luotamme tuotteeseen niin paljon, ettei asiakkaita tarvitse sitoa pitkiin määräaikaisiin sopimuskausiin.
ICT Picte myy DialOk:n ja sen sisaryrityksen Line Carrierin ratkaisuja, kuten vaihteenhoitoa, outboundia ja ulkoistettua asiakaspalvelua sekä niihin liittyviä ohjelmistoja.
”Olemme olleet DialOk:n kumppaneita nelisen vuotta, mutta tunnemme DialOk:n tiimin jo paljon pidemmältä ajalta. Asiakkaille on tehty yhdessä paljon asiakaspalvelun ja yhteydenpidon ratkaisuja”, Aaltonen ja Henttonen kertovat.
Kiinnostaako ulkoistettu asiakaspalvelu, outbound tai vaihteenhoito? Lue lisää alta:
Tutustu asiakastarinoihin
-
”Asiakaskokemus on meille tärkeä arvo” – Oikean Konekaupan asiakastarina
”Ilman muuta suosittelen DialOk:ta”, kertoo Janne Vuorinen Oikeasta Konekaupasta.
-
Outbound-asiakaspalvelun ulkoistuksella säästetään aikaa ja vauhditetaan myyntiä – Synsamin asiakastarina
”Tällä kokemuksella on helppo suositella DialOk:ta”, kertovat Synsamin myyntijohtaja Tero Lahti ja liikepaikkajohtaja Helena Koski-Väänänen.