Haluaisitko saada parempaa tietoa siitä, miten paljon yhteydenottoja yritykseesi tulee ja mistä syistä asiakkaat ottavat yhteyttä? Kattavan raportoinnin avulla löydät pullonkaulat ja parannat asiakaskokemusta.
Yrityksesi saa useita yhteydenottoja niin puhelimitse, sähköpostitse kuin esimerkiksi chatissa. Samat asiakkaat voivat lähettää viestejä useissa kanavissa. Monilta yrityksiltä puuttuu kokonaiskuva siitä, miten paljon yhteydenottoja tulee ja miten niihin vastaaminen oikeasti onnistuu. Jos kokonaiskuva asiakaspalvelusta puuttuu, on palvelun kehittäminen paremmaksi vaikeaa.
Oletko pohtinut, miten tämä tilanne voitaisiin ratkaista? Miten varmistat asiakkaillesi paremman palvelutason ja lyhyemmän jonotusajan? Saavatko asiakkaasi etsimänsä vastaukset ensikontaktissa, vai siirretäänkö puhelu edelleen? Soittaako asiakkaasi lopulta kilpailijalle?
DialOk:n ulkoistettu asiakaspalvelu ja kattavat palveluraportit varmistavat sen, että asiakaspalvelu rullaa huolettomasti ja tehokkaasti.
Raportointi sisältää muun muassa seuraavia asioita:
- paljonko yhteydenottoja tulee
- mistä kanavista yhteydenotot tulevat
- miten moneen yhteydenottoon vastataan ja moniko jää vastaamatta
- mihin kellonaikoihin ja viikonpäiviin yhteydenotot keskittyvät
- paljonko yhteydenottoja tulee myyntiin
- kuinka moni asiakas soittaa uudelleen
Kattava raportointi auttaa parantamaan asiakaskokemusta
Kattavan raportoinnin avulla saat paremman kokonaiskäsityksen yhteydenottojen määrästä ja laadusta. Saatat kenties huomata, että tietyssä kanavassa tulee eniten yhteydenottoja ja sinne tulisi lisätä resursseja, tai että jokin kanava on jäämässä turhaksi eikä sitä enää tarvita.
Näiden tietojen pohjalta pullonkaulat on helpompi havaita ja tehdä muutoksia sen mukaan. Näin takaat asiakkaillesi entistä paremman asiakaskokemuksen ja säästät asiakaspalvelun kustannuksissa.
Palvelulaajennuksilla lisää asiakasymmärrystä
Ulkoistettuun asiakaspalveluun voidaan yhdistää lisäpalveluita, joiden avulla saat lisää tietoa siitä miksi asiakkaat ottavat yhteyttä.
Voit esimerkiksi ottaa käyttöön takaisinsoiton, jotta asiakas ei turhaan joudu odottelemaan linjoilla vaan hänelle soitetaan takaisin soittopyynnön jälkeen. Soittopyyntöjen avulla voit muistuttaa asiakkaitasi siitä, että olisi jälleen vuosittaisen ajanvarauksen aika tai selvittää erilaisten tutkimusten avulla miten tyytyväisiä asiakkaasi ovat palveluusi.
Voit ottaa käyttöösi myös seuraavia palveluita:
- puheluiden tallennus ja kuunteluportaali – oiva työkalu asiakaspalvelun laadun kehittämiseen
- kontaktisyiden raportointi – selvitä miksi asiakkaat ottavat yhteyttä
- takaisinsoittopalvelu – ei enää jonossa notkumista ja hissimusiikkia
- Ajanvaraukset outbound -soittokampanjana – muistuta asiakkaita, kun olisi taas käynnin aika
- Asiakaskokemuksen mittaaminen – selvitä miten tyytyväisiä asiakkaasi ovat palveluun
Kuulostaa hyvältä, mutta resurssit eivät riitä omasta takaa
Toivoisivatko asiakkaasi palvelua myös viikonloppuisin ja iltaisin, mutta se on omien resurssiesi puitteissa liian kallista toteuttaa? Ei hätää, anna meidän rientää avuksi.
Lue lisää artikkeleita
-
DialOk osaksi Visma Real Estaten yhteistyökumppaniverkostoa
Monikanavaiseen asiakaspalveluun erikoistunut DialOk ja ohjelmistoyritys Visma Real Estate ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka mahdollistaa Tampuuria käyttäville yrityksille sujuvan asiakaspalvelun ulkoistuksen.
-
Miten asiakaskokemuksen mittaaminen kannattaa aloittaa?
Asiakaskokemuksen mittaaminen kannattaa aloittaa määrittämällä tavoitteet ja valitsemalla sopivat mittarit, keräämällä dataa ja analysoimalla sitä, jotta voidaan tunnistaa parannusmahdollisuuksia ja tehdä toimenpiteitä asiakaskokemuksen parantamiseksi.
-
Olemme mukana Visma Real Estate Forum ’23 -tapahtumassa!
Olemme mukana Visma Real Estate Forum ’23 -tapahtumassa Helsingin Scandic Marina Congress Centerissä 22.11.2023. Tarjoamme kiinteistöalan asiantuntijoille DialOk:n ammattitaitoiset asiakaspalvelun lisäresurssit. Voit ulkoistaa asiakaspalvelun ja vaihteenhoidon vaivattomasti, myös 24/7-päivystyksenä. Tule juttelemaan ständillämme resursoinnista ja asiakaskokemuksen parantamisesta!”