Yrityksien palvelukanavien määrä on kasvanut, mutta puhelinasiointi pitää silti pintansa. Moni asiakas haluaa mieluiten palvelua puhelimitse. Puheluita voi tulla paljonkin, ja niiden käsittely syö henkilöstön aikaa. Mitä hyötyjä ulkoistettu puhelinvaihde voi tuoda?
Yrityksen puhelinvaihteen ulkoistaminen voi olla hyödyllistä monella tavalla. Kun puhelinvaihteen hoitaa ulkoistettu kumppani, voit itse keskittyä omaan liiketoimintaasi ja jättää vaihteenhoidon ammattilaisille. Tässä artikkelissa kerromme, miksi yrityksen puhelinvaihde kannattaa ulkoistaa.
Puhelinvaihteen ulkoistaminen voi tuoda kustannussäästöä
Vaihdepalvelun ulkoistaminen voi tuoda mukanaan kustannussäästöä, sillä et joudu investoimaan kalliisiin laitteisiin ja ohjelmistoihin. Maksat vain palvelusta, jota hoitavat asiakaspalvelun ammattilaiset.
Kustannussäästöjä syntyy myös siitä, että oman henkilöstösi aikaa säästyy muihin työtehtäviin eikä heidän tarvitse päivystää puhelimen äärellä.
Kustannussäästöjä syntyy myös siitä, että oman henkilöstösi aikaa säästyy muihin työtehtäviin eikä heidän tarvitse päivystää puhelimen äärellä.
Ulkoistettu puhelinvaihde skaalautuu tarpeesi mukaan
Mikäli yrityksesi puhelumäärät kasvavat, ulkoistettua vaihdepalvelua on mahdollista skaalata.
Kun puhelinvaihde on oman henkilöstösi hoidettavana, joudut ehkä miettimään uuden henkilön palkkaamista tai muita lisäresursointitapoja kun puhelumäärä kasvaa. Kun puheluita on vähän, ei vaihteenhoitajalla ole riittävästi tekemistä.
Ulkoistettuun puhelinvaihteeseen resurssien lisääminen on helppoa esimerkiksi kausittaisten vaihteluiden mukaan. Ulkoistettu puhelinvaihde voi tuoda joustavuutta, sillä sen kapasiteettia ja palvelutasoa voidaan helposti säätää kysynnän mukaan.
Laadukkaampaa asiakaspalvelua
Puhelinvaihteen ulkoistaminen parantaa asiakaspalvelua, sillä puhelinvaihdetta hoitavat juuri siihen tehtävään koulutetut ammattilaiset. Ulkoistaminen ammattilaisille takaa tasalaatuisen asiakaspalvelun, joka puolestaan parantaa asiakastyytyväisyyttä ja lisää asiakkaiden sitoutumista.
Meillä DialOk:lla panostetaan myös agenttien koulutukseen ja coachaukseen, jonka avulla varmistetaan laadukas asiakaskohtaaminen. Lue blogi asiakaspalvelijoidemme coachingista.
Hoidamme puheluita usealla kielellä. Toisinaan on tarvetta ruotsinkieliselle tai englanninkieliselle asiakaspalvelulle, joka omien resurssien puitteissa voi olla hankala järjestää.
Toisinaan on tarvetta ruotsinkieliselle tai englanninkieliselle asiakaspalvelulle, joka omien resurssien puitteissa voi olla hankala järjestää.
Tehokkuutta puhelinvaihteen toimintaan
Vaihdepalvelun ulkoistaminen tuo tehokkuutta yrityksesi toimintaan. Ulkoistettu puhelinvaihde käsittelee suuriakin määriä puheluita nopeasti. Ammattilaisen käsittelemän puhelun kesto on usein selkeästi lyhyempi kuin oman vaihteenhoitajan toimesta käsitelty puhelu. Tämä tarkoittaa selkeää kustannussäästöä palvelun hinnoittelussa.
Millaisille yrityksille ulkoistettu puhelinvaihde sopii?
Puhelinvaihteen ulkoistaminen tuo mukanaan monenlaisia etuja ja se sopii monenlaisten yritysten tarpeisiin. Ulkoistetusta puhelinvaihteesta on hyötyä niin pienille kuin suurillekin yrityksille.
Pienyrittäjälle ulkoistettu puhelinvaihde tarjoaa mahdollisen käyttää arvokkaat työtunnit tuottavaan liiketoimintaan. Vaikka puheluita ei tulisi kovinkaan paljon, vaihde on silti mahdollista ja usein juuri siksi järkevää ulkoistaa.
Suuremmalle yritykselle ulkoistettu puhelinvaihde mahdollistaa sen, ettei vaihteenhoitoon tarvita erillistä tiimiä eikä yrityksen tarvitse huolehtia lomien ja sairaustapausten aiheuttamista tuurauksista. Ulkoistettu puhelinvaihde hoitaa näppärästi puheluliikenteen suurellekin määrälle yrityksen henkilöstöä, ja läsnäolo- ja yhteystiedot pysyvät luotettavasti ajan tasalla monipuolisten integraatioiden avulla.
Kaiken kaikkiaan ulkoistettu puhelinvaihde voi tarjota monia etuja yrityksellesi, kun se toteutetaan oikein ja sopivan kumppanin kanssa.
Sparraillaanko aiheesta?
Lue lisää artikkeleita
-
Puhelinvaihteen ulkoistaminen – miksi se kannattaa?
Yrityksen puhelinvaihteen ulkoistaminen voi säästää kustannuksia ja tarjota laadukkaampaa, tehokkaampaa ja skaalautuvaa asiakaspalvelua.
-
Miten tunnistaa kalastelupuhelut? Phishing-puhelut tavoittelevat rikoshyötyä
Miten tunnistaa kalastelupuhelut? Phishing eli tietojenkalastelu on rikollista toimintaa, jolla yritetään saada haltuun luottamuksellisia tietoja. DialOk:n vaihteenhoitajat on koulutettu tunnistamaan tietojenkalastelu.
-
Vaihteen puheluista yli 10% voi olla kalastelupuheluita – kalastelupuheluiden tunnistaminen puhelinvaihteessa
Kalastelupuheluiden tunnistaminen puhelinvaihteessa – vaihteen puheluista yli 10% voi olla kalastelupuheluita. Tunnistaminen ja estäminen kiinnostaa yrityksiä, sillä vääriin käsiin päätyneillä tiedoilla voi olla vakavia seurauksia.